Lyst til å tjene noen kroner til Lags-kassa?

Postet av Ottestad IL den 30. Mai 2018

Hei!

A-lag Herrer spiller som alle kjenner til i 3. divisjon i år – nærmere bestemt i Tipping Ligaen eller det som het Regionsligaen tidligere. Norsk Tipping-ligaen består av 6 avdelinger og er den opprinnelige 3. divisjon (Nivå 4). Det ble gjort en stor omlegging av seriesystemet inn mot 2017 og på nivå tre ble antall avdelinger halvert fra fire til to. Det gjorde at kun de sju beste i hver avdeling overlevde sesongen 2016 – resterende rykket ned til 3.divisjon. Samtidig ble 12 avdelinger redusert til 6 avdelinger i 3. divisjon og med det kan vi trygt si at nivået vi i dag spiller på er meget høyt, høyere enn noen gang på Nivå 4 i Norsk fotball. Dette er spennende sportslige utfordringer og om man kan klare å stabilisere et lag i 3. divisjon vil det være en flott arena for kommende rekrutter i Ottestad IL Fotball – og i nærområdet - å strekke seg etter. Et første steg i å følge sin fotballdrøm og å teste ut sitt ambisjonsnivå.

Imidlertid er det ikke bare på den sportslige arena A-laget i år møter utfordringer. Gjennom den betydelige omleggingen i divisjonssystemet har dette medført at A-laget har gått inn i et meget krevende år rent økonomisk. 3.divisjon regnes som en del av Toppfotballen i Norge – og med dette kommer det ekstra utgifter knyttet til dommere, stadionfasiliteter etc. Den største posten av alle er likevel reisekostnader. Med sammenslåinger av avdelinger etc. er veldig mange av lagene i avd. 5 etablert i Trøndelag og omegn. Reisene gjennomføres på praktisk og billigst mulig måte. Tog, buss - ikke mye rom for komfort, og oppladingen til de lange bortekamper er i særdeleshet ikke optimale.

A-laget har eget budsjett innenfor fotballen og vi operere nok med en av landets desidert laveste budsjett på Nivå 4. Likevel – for å dekke kostnader, må inntekter fremskaffes. Gjennom sponsorinntekter og gjennom dugnadsarbeid som spillere og støtteapparat deltar i, er målet å hente det meste. Likevel leter vi etter flere og andre muligheter. Om noen føler for å hjelpe oss, kjenner til noen med særskilt ønske om å støtte og hjelpe oss A-Lag herrer, enten som sponsor, med tiltransport av dugnadsarbeider eller andre ideer til inntekter – så er vi takknemlig for dette. Bare ta kontakt med en av oss rundt A-laget, eller med Styret i Ottestad IL Fotball.

Noe vi alltid har hatt som en del av inntektssiden i A-Lag Herrer, er salg av scoringskontrakter. Vi har våre faste støttespillere her som inviteres år etter år – og som kjøper. Mange takk for det! Imidlertid fikk vi en ide om at det kan være flere som kan finne dette morsomt, f. eks. tilknyttet lag og støtteapparat i yngres avdeling, eller i OIL for øvrig, eller andre personer i og rundt vårt idrettslag. Om det skulle være slik, synes vi det samtidig vil være flott å kunne gi noe tilbake til yngres dersom de ønsker å hjelpe oss med å selge scoringskontrakter. Kontrakten er satt opp slik at den som kjøper kan velge hvilket yngres lag den ønsker å støtte – og de første 15 mål (15 x kr.10,-) tilfaller dette lag. Resterende beløp tilfaller A-Lag Herrer. Om vi skulle score bare 13 mål – ja da får yngres lag hele potten. Så om det er noen som trenger noen ekstra kroner til lagskontoen sin, så er vi takknemlig om noen har lyst til å selge noen kontrakter og bidra til at også vi i A-laget får noen kjærkomne kroner på konto. (Link kontrakt)

Med ønsker om fin fortsettelse på fotballsesongen

Støtteapparatet, A-lag Herrer.